.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
پاسخ دوپهلوی اردوغان به یک سئوال

ˈرجب طیب اردوغانˈ نخست وزیر ترکیه با تکذیب در اختیار گذاشتن موشک های پاتریوت توسط آمریکا به این کشور برای مقابله با تهدیدات احتمالی سوریه گفت: ترکیه در فکر خرید موشک در قبال پرداخت پول نیست.
به گزارش شمال نیوز به نقل از ایرنا، اردوغان که در اندونزی به سر می برد، این مطلب را در گفت و گو با خبرنگاران ترک و در پاسخ به سووالی در خصوص ادعای تامین موشک پاتریوت ترکیه از سوی آمریکا برای مقابله با تهدیدات احتمالی سوریه و موضوع ایجاد منطقه حائل در مرز ترکیه و سوریه عنوان کرد.

اردوغان گفت: مرجع تصمیم گیری و نهایی برای خرید و تامین این موشکها من هستم و من نیز از چنین موضوعی اطلاع ندارم.

او در خصوص ادعای برخی از رسانه ها مبنی بر درخواست ترکیه برای استقرار موشکهای پاتریوت در ترکیه گفت: چنین چیزی صحت ندارد ، ولی اگر دبیرکل ناتو چنین درخواستی کرده باشد، ترکیه نگاه مثبتی خواهد داشت.

او تصریح کرد: ترکیه در اندیشه خرید موشک پاتریوت در قبال پرداخت پول نیست.

این درحالی است که منابع دیپلماتیک در ترکیه به طور تلویحی خبر یک روزنامه این کشور مبنی بر توافق ضمنی آنکارا - واشنگتن در خصوص استقرار موشکهای ˈپاتریوتˈ آمریکا در مجاورت مرز این کشور با سوریه را تایید کردند.

روزنامه ˈملیتˈ از توافق ضمنی آنکارا - واشنگتن در خصوص ایجاد منطقه پرواز ممنوع در مرز ترکیه با سوریه و استقرار موشکهای ˈپاتریوتˈ آمریکایی در شهرستان مرزی ˈکیلیسˈ ترکیه خبر داده است.

این روزنامه، در خبری اختصاصی که در صفحه نخست شماره روز چهارشنبه خود به چاپ رساند، نوشت: آمریکا طرح مشابهی را با اردن نیز اجرا می کند و امنیت منطقه پرواز ممنوع در مرزهای ترکیه با سوریه و اردن با سوریه را موشکهای پاترویت تامین خواهند کرد.

خبرگزاری آناتولی به دنبال انتشار این خبر، به نقل از منابع دیپلماتیک در آنکارا گزارش داد، موضوع استقرار موشکهای پاتریوت در مرز ترکیه با سوریه در مذاکرات مقامات ترک با مقامات ناتو در خصوص امنیت این کشور مطرح شده است.

این خبرگزاری با اشاره به انتشار خبری مربوط به مذاکرات این کشور با ناتو و آمریکا در خصوص مقابله با تهدیدهای احتمالی از سوریه علیه ترکیه و ایجاد منطقه حائل و استقرار موشکهای پاتریوت در برخی از رسانه های بین المللی و مطبوعات، نوشت: منابع دیپلماتیک در آنکارا می گویند موضوع موشکهای پاتریوت در ارتباط با امنیت ترکیه و در چارچوب برنامه ریزیهای احتمالی مطرح شده است.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.161 seconds.